Wi gaats? - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Anne Schaik - WaarBenJij.nu Wi gaats? - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Anne Schaik - WaarBenJij.nu

Wi gaats?

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 September 2012 | Zwitserland, Zürich

Lieve allemaal,

Allereerst; dank voor alle lieve/grappige/leuke reacties! Echt ontzettend leuk om te lezen :)

Wat gaat de tijd hier snel, ben hier nu alweer bijna twee weken! Afgelopen week ben ik begonnen met mijn Duitse lessen. Aangezien ik maandag de test had gemist moest ik op dinsdag in mijn eentje (in het apathen-hoekje zoals mijn bestuur i.t. zou zeggen) de test maken... Maarrr, daaruit bleek wel dat ik mocht plaatsnemen in het hoogste niveau (B1/B2), dus dat was natuurlijk wel leuk!

De doordeweekse dagen zijn erg lang, ben niet meer gewend om van 09.15-16.00 in de schoolbanken te zitten. Ik zit met een hoop Zwitsers (die uit het italiaanse deel van Zwitserland komen) in de klas. Die mensen spreken slecht Engels dus je wordt gedwongen om 'viel Deutsch zu reden', wat natuurlijk heel goed is, maar ook heel vermoeiend. Gelukkig is er na 16.00 altijd wel wat leuks te beleven! Het was afgelopen week ontzettend warm weer, dus eigenlijk iedereen nam zijn zwemspullen mee naar de les, waarna we daarna direct in de rivier of het meer sprongen!

Vooral de rivier is echt leuk, de stroming is ontzettend sterk. Op een bepaald stuk moet je als een malle uit het water klimmen, anders drijf je blijkbaar verder naar Nederland! Misschien een goedkoop alternatief voor een vliegticket ;) Verder ben ik met Haris (een Nederlandse jongen) naar de sportschool in de Universiteit geweest (en daarna naar de McDonalds, ssshht). De dag erna ben ik gaan joggen met een Amerikaanse en Zweedse. Ze renden veels te hard en veels te ver, maar ik was natuurlijk te trots om dat toe te geven. Ik heb het tot het einde volgehouden, al heb ik van de inspanning bijna mijn avondeten verloren in de rivier... Tot slot heb ik afgelopen weekend zelfs DE heuvel van Zurich beklommen. Fijn dat ze het een heuvel noemen maar ik vond het toch echt een berg, was helemaal kapot toen ik boven kwam. Gelukkig wachtte daar een lekkere lunch met uitzicht over heel Zurich en de Zurichsee.

Afgelopen zaterdag hadden wat Nederlandse jongens van een ander Erasmus-complex een zogenaamde rooftop-party georganiseerd. Was echt ontzettend gezellig! Jammer was wel dat de volgende dag om 09.00 mijn nieuwe 'baantje' begon; het opruimen van de keuken. En inderdaad Ilon, dat IS nogal wat voor mij, cause I just don't do dishes ;)
Gelukkig heb ik een partner in crime, namelijk een Chinees meisje genaamd Stella. Ze spreekt opzich goed Engels, maar op de één of andere manier begrepen we elkaar telkens niet. Tijdens het schoonmaken zei ik bijvoorbeeld: 'I think it's fun we can clean the kitchen together'. Zij begreep hier echter uit dat ik het leuk vond om àlles letterlijk samen schoon te maken. Dus vervolgens had ik een klein meisje van 1,55m achter me aan hobbelen die me letterlijk OVERAL volgde door de keuken. Maar ach, ik krijg er 30 CHF voor, dus het is het waard!

Al met al heb ik het dus erg naar mijn zin, begin me steeds meer thuis te voelen. Soms mis ik thuis natuurlijk wel een beetje, vooral op de momenten dat ik weer eens ontzettend moe ben van alle indrukken en activiteiten. Maar dat wordt alleen maar minder en minder! Komend weekend staat er als afsluiting van de duitse lessen een boottripje voor alle studenten op het programma, wordt vast super!

Hoe gaat het in Nederland?

Liebe Grüsse,

Anne

PS: Voor foto's, kijk op facebook :)

  • 11 September 2012 - 23:19

    Tara:

    Ahh An dat klinkt helemaaaal super! Echt leuk om te lezen hihi :) Je had journalistiek moeten studeren haha je schrijft echt erg leuk!! :)

    Nou lieve schat, geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende blog! Zal me aanmelden voor de mailingslist ;)

    Dikke koessssss xxxxxx

    Snel skypen! Wisselen we even de rest van onze verhalen uit :D

  • 11 September 2012 - 23:19

    Tara:

    Ahh An dat klinkt helemaaaal super! Echt leuk om te lezen hihi :) Je had journalistiek moeten studeren haha je schrijft echt erg leuk!! :)

    Nou lieve schat, geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende blog! Zal me aanmelden voor de mailingslist ;)

    Dikke koessssss xxxxxx

    Snel skypen! Wisselen we even de rest van onze verhalen uit :D

  • 12 September 2012 - 08:44

    Maria:

    Tjongejonge, Zurich haalt allemaal verborgen kanten in jouw naar boven, sporten & keukens opruimen? Hmm dat klinkt niets als de schwess die ik ken..! Dus als je in januari terug komt heb je een sixpack en arbeidershanden van het al het afwassop?!
    Viel spab annie!

  • 12 September 2012 - 08:45

    Renée :

    Haha grappig verhaal Annie! Klinkt als n leerzaam en vol programma. En kijk uit dat je niet te sportief terug komt whaha!

  • 24 September 2012 - 08:36

    Lisette:

    Anne, klinkt goed allemaal zeg! Wauw! Krijg nu zelf ook steeds meer zin om te vertrekken!
    Maar eerst nog mijn bezoek aan je nieuwe stad plannen ;).

    Keukens poetsen en sporten, tegen de tijd dat je terug bent in Nederland ben je de nieuwe superwoman ;).

    Geniet nog maar fijn van al het nieuws daar!

    Tot snel!

    Liefs, x Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Studeren in Zurich

Semester in Zurich

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2013

Drei, zwei, eins...

11 December 2012

CH vs. NL

31 Oktober 2012

Lass es schneien, lass es schneien!

24 September 2012

Schwiizertütsch-Survival

11 September 2012

Wi gaats?
Anne

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 8005

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 02 Februari 2012

Studeren in Zurich

Landen bezocht: